Regulamin korzystania z Portalu Klienta
I. Postanowienia wstępne:
1. Niniejszy Regulamin określa zasady oraz warunki korzystania z Portalu Klienta, to jest z usługi świadczonej przez BNP Paribas Lease Group sp. z o.o., działającej na zlecenie BNP Paribas Leasing Services sp. z o.o. (dla Klientów BNP Paribas Leasing Services sp. z o.o.) oraz na zlecenie BNP Paribas Bank Polska S.A. (dla Klientów, którzy zawarli umowę leasingu z BNP Paribas Bank Polska S.A.)
2. Pojęciom użytym w niniejszym Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:
1) Bank – BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna, z siedzibą w Warszawie przy ul. Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS 0000011571, NIP 5261008546, posiadający kapitał zakładowy w wysokości 147 676 946 zł, w całości wpłacony.
2) BNP Paribas Lease Group sp. z o.o. - BNP Paribas Lease Group sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 78, (00-844 Warszawa), zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000022385, posiadająca NIP: 113-20-61-128, REGON: 013214662; kapitał zakładowy 17.000.000 zł.,
3) BNP Paribas Leasing Services sp. z o. o. – BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Grzybowskiej 78, 00-844 Warszawa, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000098813, posiadająca NIP 521-31-10-063 oraz kapitał zakładowy w wysokości 40.000.000 zł.
4) Faktury udostępnione w Portalu – obraz faktur, faktur korygujących, not odsetkowych i innych dokumentów księgowych w formie elektronicznej umieszczonych w Portalu. Umieszczone obrazy mają charakter wyłącznie informacyjny i nie stanowią faktury elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.).
5) Hasło – zabezpieczenie dostępu do Portalu Klienta, w postaci zdefiniowanego przez Klienta ciągu znaków, który umożliwia zalogowanie się do Portalu Klienta i identyfikację Użytkownika.
6) Klient – przedsiębiorca który zawarł Umowę z BNP Paribas Leasing Services sp. z o.o. lub Bankiem, będący osobą prawną, jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną lub osobą fizyczną, która we własnym imieniu prowadzi działalność gospodarczą lub zawodową.
7) Konto Klienta – zakres usług, z których może korzystać Klient w ramach Portalu. Konto Klienta umożliwia działania zgodne z Regulaminem i udostępnionymi funkcjami Portalu.
8) Login – indywidualny adres email podany przez Klienta w trakcie procesu zwierania lub trwania Umowy.
9) Portal Klienta lub Portal – usługa świadczona przez BNP Paribas Lease Group sp. z o.o., działającej jako podwykonawca BNP Paribas Leasing Services sp. z o.o. oraz Banku, której świadczenie odbywa się drogą elektroniczną, która polega na umożliwieniu użytkownikom elektronicznego dostępu do danych dotyczących Umów pod adresem https://portalklienta.leasingsolutions.bnpparibas.pl/ lub przez System GOonline Biznes oraz korzystanie z innych funkcjonalności Portalu Klienta określonych niniejszym Regulaminem.
10) System GOonline Biznes - system bankowości internetowej oferowany przez Bank dla jego klientów.
11) Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną.
12) Świadczenie usług drogą elektroniczną – wykonanie usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie usługobiorcy, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne.
13) Umowa – umowa leasingu lub inna umowa łącząca Klienta z BNP Paribas Leasing Services sp. z o.o. W zakresie umów zawartych z Bankiem, Umowa oznacza zawsze umowę leasingu.
14) Usługodawca – BNP Paribas Lease Group sp. z o.o.
15) Użytkownik – Klient lub osoba działająca w imieniu Klienta, upoważniona przez niego do korzystania z Portalu. Portal przewiduje dwa rodzaje Użytkowników. Użytkownik Główny – to Użytkownik, który ma dostęp do wszystkich funkcjonalności Portalu. Użytkownik Dodatkowy, to Użytkownik upoważniony przez Klienta do przeglądania Konta Klienta oraz pobierania dokumentów. W celu uniknięcia wątpliwości definicja Użytkownika obejmuje Użytkownika Głównego oraz Użytkownika Dodatkowego.
3. Regulamin udostępniany jest w Portalu w sekcji „Linki” pod przyciskiem „Regulamin portalu” w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i odtwarzanie. Każdy Użytkownik przed pierwszym skorzystaniem z Portalu, jest zobowiązany do zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu. Każdy Użytkownik ma możliwość skopiowania regulaminu w każdym momencie korzystania z Portalu Klienta z sekcji „Linki”.
II. Wymogi techniczne korzystania z Portalu:
1. W celu korzystania z Portalu, Klient powinien:
1) Dysponować urządzeniami końcowymi (sprzęt komputerowy, mobilne urządzenia elektroniczne).
2) Posiadać aktualną wersję jednej z przeglądarek internetowych: Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer 11, Safari, Edge, Opera.
3) Posiadać dostęp do Internetu.
4) Włączyć obsługę JavaScript i Cookies.
5) Zainstalować program Adobe Acrobat Reader. Aplikację można pobrać bezpłatnie z następującej lokalizacji: http://get.adobe.com/reader/
III. Dostęp do Konta Klienta:
1. Korzystanie z Portalu Klienta jest możliwe za pośrednictwem strony internetowej na https://portalklienta.leasingsolutions.bnpparibas.pl/ po zalogowaniu się zgodnie z postanowieniami ust. 2 i 3, z wykorzystaniem Hasła i Loginu lub poprzez System GOonline Biznes.
2. Dostęp do Portalu za pośrednictwem strony internetowej https://portalklienta.leasingsolutions.bnpparibas.pl/ jest możliwy po spełnieniu następujących warunków:
1) Podania indywidualnego i poprawnego adresu email w procesie zawierania lub w czasie trwania Umowy,
2) Podania indywidualnego i poprawnego numeru telefonu w procesie zawierania lub w czasie trwania Umowy,
3) Posiadania co najmniej jednej aktywnej Umowy,
4) Aktywacji Konta Klienta w Portalu (w zakresie jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej i osób prawnych niezbędne jest złożenie wniosku w formie pisemnej lub elektronicznej),
5) Ustalenie przez Klienta Hasła i zatwierdzenie Hasła, za pomocą kodu autoryzacyjnego SMS, przesłanego na podany numer telefonu,
6) Zalogowanie się do Portalu,
7) Akceptacji przez Użytkownika postanowień Regulaminu, opcjonalnej akceptacji zgód marketingowych oraz zgody dotyczącej Faktury udostępnionej w Portalu.
3. Po pierwszym logowaniu do Portalu (i akceptacji Regulaminu), Klient otrzyma możliwość korzystania z Portalu Klienta poprzez link https://portalklienta.leasingsolutions.bnpparibas.pl/
4. W przypadku pięciu (5) nieudanych prób zalogowania do Portalu, dostęp do Portalu zostanie zablokowany. W celu uzyskania ponownego dostępu Użytkownik jest zobowiązany do skontaktowania się telefonicznie pod numery wskazane w stopce strony i postępowania zgodnie z otrzymanymi instrukcjami.
5. Dostęp do Portalu za pośrednictwem System GOonline Biznes odbywa się na następujących zasadach:
1) Klient posiada aktywne konto w Systemie GOonline Biznes,
2) Klient posiada co najmniej jedną aktywną Umowę,
3) W przypadku Klienta – osoby fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą, którego firma zawiera imię i nazwisko, dostęp do Portalu za pośrednictwem Systemu GOonline Biznes zostanie nadany po wyrażeniu przez tę osobę niezbędnych zgód i upoważnień w procesie aktywacji Konta tego Klienta w Portalu,
4) W przypadku Klientów - jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej lub osób prawnych, które posiadają w Systemie GOonline Biznes użytkownika, któremu przypisane są uprawnienia Superużytkownika (w rozumieniu postanowień regulujących funkcjonowanie Systemu GOonline Biznes) i na zasadach określonych dla Systemu GOonline Biznes złożył wniosek o dostęp do Portalu, taki użytkownik może aktywować Konto w Portalu i uzyskuje status Użytkownika Głównego,
5) Uzyskanie dostępu do Portalu jest również możliwe w oddziale Banku poprzez złożenie pisemnego wniosku o dostęp do Portalu poprzez System GOonline Biznes;
6. Po uzyskaniu dostępu zgodnie z postanowieniami ust. 5 powyżej, wyrażeniu zgód oraz akceptacji Regulaminu na stronie Portalu i uzupełnieniu danych kontaktowych, dostęp do Portalu Klienta będzie każdorazowo odbywał się przez System GOonline Biznes, który będzie umożliwiał upoważnionym Użytkownikom dostęp do funkcjonalności Portalu. Przekierowanie do Portalu odbędzie się po kliknięciu zakładki „Leasing”.
7. Nadawanie uprawnień Użytkownikom odbywa się poprzez System GOonline Biznes, zgodnie z zasadami określonymi w tym systemie.
8. W przypadku Klientów z linii biznesowej Banku: Micro i Personal Finance dostęp do Portalu jest możliwy jedynie w trybie określonym w ust. 2 i 3 powyżej. W przypadku wątpliwości co do zasad dostępu do Portalu można skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta zgodnie z pkt. VI.
IV. Zakres usług Portalu.
1. Poprzez Portal Klienta po zalogowaniu się na Konto Klienta, Użytkownik Główny otrzyma:
a) dostęp do informacji dotyczących Umów,
b) dostęp do informacji o rozliczeniach danej Umowy,
c) dostęp do Faktur udostępnionych w Portalu,
d) możliwość dokonywania wybranych czynności dotyczących Umów,
e) możliwość składania innych wskazanych oświadczeń wiedzy,
f) możliwość składania wniosków dotyczących Umów,
b) możliwość samodzielnego nadawania uprawnień Użytkownikom Dodatkowym,
c) otrzymywania powiadomień sms i mail dotyczących funkcjonalności zapewnianych przez Portal (po określeniu zakresu takiego powiadamiania i wyrażeniu zgody),
d) możliwość uzyskania odpowiedzi na złożone przez Portal wnioski bezpośrednio na Portalu.
Użytkownik Dodatkowy otrzyma te same uprawnienia z wyłączeniem:
a) możliwości składania innych wskazanych oświadczeń wiedzy,
b) możliwości składania wniosków dotyczących Umów,
c) możliwości dokonywania wybranych czynności dotyczących Umów,
d) możliwości samodzielnego nadawania uprawnień Użytkownikom Dodatkowym,
e) otrzymywania powiadomień sms i e - mail dotyczących funkcjonalności zapewnianych przez Portal (po określeniu zakresu takiego powiadamiania i wyrażeniu zgody),
2. Klient jest uprawniony do rezygnacji z usługi Faktur udostępnionych w Portalu. W tym celu Klient powinien skierować wniosek o rezygnacji z tej usługi. Wniosek taki można złożyć w formie pisemnej, telefonicznie podczas kontaktu z infolinią pod numerem telefonu (22) 829 97 67, elektronicznie za pomocą wiadomości e-mail przesłanej na klient@corp.bnpparibas.com lub poprzez funkcjonalność „Wnioski” w Portalu Klienta.
3. Faktury udostępnione w Portalu będą dostępne w Portalu w formacie PDF, przez okres 6 miesięcy od daty wystawienia danego dokumentu księgowego.
4. Rezygnacja z usługi dotyczącej Faktur udostępnionych w Portalu nie oznacza braku możliwości korzystania z innych funkcjonalności Portalu.
V. Reklamacje.
1. Użytkownik może składać reklamacje (zastrzeżenia), dotyczące usług świadczonych w ramach Portalu.
2. Reklamacje powinny być składane niezwłocznie, po wystąpieniu okoliczności budzących wątpliwości Użytkownika, co ułatwi i przyspieszy rzetelne rozpatrzenie reklamacji.
3. Reklamacje mogą być składane przez Klientów BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o. w formie pisemnej – przesyłką pocztową na adres BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o. (dla Klientów BNP Paribas Leasing Services Sp. z o.o.) , ul. Grzybowska 78, 00-844 Warszawa, ustnie – telefonicznie pod numerem infolinii (22) 829 97 67 (opłata za połączenie wg cennika operatora), albo osobiście do protokołu w centrali BNP Paribas Leasing Services sp. z o.o. lub drogą elektroniczną na adres: reklamacje@corp.bnpparibas.com, lub za pośrednictwem Portalu.
4. Reklamacje mogą być składane przez Klientów Banku w formie pisemnej – osobiście w oddziałach lub siedzibie Banku albo przesyłką pocztową na adres oddziału lub siedziby Banku, ustnie – telefonicznie pod numerem infolinii +48 22 566 99 99 (opłata za połączenie według cennika operatora), albo osobiście do protokołu w oddziale lub siedzibie Banku, drogą elektroniczną - systemami bankowości elektronicznej lub za pośrednictwem formularza reklamacyjnego na stronie internetowej Banku – www.bnpparibas.pl. Szczegółowe dane teleadresowe oddziałów i siedziby Banku podawane są na stronie internetowej Banku oraz w oddziałach Banku.
5. Po złożeniu przez Klienta reklamacji, rozpatrzenie i udzielenie odpowiedzi następuje w postaci papierowej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji. Udzielenie odpowiedzi Klientowi, będącemu osobą fizyczną, pocztą elektroniczną następuje na jego wniosek. Odpowiedź telefoniczna jest możliwa wyłącznie w stosunku do Klientów innych niż osoby fizyczne.
6. Rozpatrzenie i udzielenie odpowiedzi na reklamacje, następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w powyższym terminie, Klient otrzyma informację o braku możliwości wywiązania się z tego terminu oraz wyjaśnienia dotyczące przyczyny opóźnienia. Taka informacja wskazuje okoliczności wymagające ustalenia do rozpatrzenia sprawy oraz określa przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć w przypadku Klientów będących osobami fizycznymi 60 dni od dnia otrzymania reklamacji.
7. Na wniosek Klienta, otrzyma on potwierdzenie złożenia reklamacji odpowiednio do sposobu jej złożenia lub w inny uzgodniony sposób.
8. Klientowi będącemu osobą fizyczną przysługuje prawo złożenia wniosku do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązania ewentualnego sporu lub wystąpienie z wnioskiem o interwencje.
VI. Prawa i obowiązki Stron.
1. Usługi dostępne w Portalu Klienta są świadczone zgodnie z Regulaminem.
2. Zaakceptowanie Regulaminu jest równoznaczne z zawarciem przez Klienta z BNP Paribas Lease Group sp. z o.o., umowy o świadczenie usług elektronicznych w zakresie usług wynikających z niniejszego Regulaminu. Umowa dotycząca usług świadczonych za pomocą Portalu Klienta, zawarta jest na czas trwania Umów. Istnienie choćby jednej obowiązującej Umowy umożliwia Klientowi dostęp do danych dotyczących wszystkich Umów. Dostęp do Portalu Klienta jest możliwy w okresie 6 miesięcy od dnia zakończenia, rozwiązania, wypowiedzenia lub ustania pod jakimkolwiek innym tytułem prawnym ostatniej Umowy.
3. Klient ponosi odpowiedzialność za naruszenie postanowień Regulaminu i zobowiązuje się do niepodejmowania działań mających na celu zakłócenie poprawnego działania Portalu Klienta oraz wprowadzania treści o charakterze bezprawnym. Usługodawca zastrzega sobie prawo dokonywania prac technicznych i konserwacyjnych Portalu Klienta. O przerwach technicznych Klient zostanie poinformowany z wyprzedzeniem za pośrednictwem komunikatu w Portalu Klienta.
4. Usługodawca ma prawo do zmiany Regulaminu jedynie w przypadku, gdy zaistnieje ważna przyczyna, którą może być:
a) zmiana funkcjonalności Portalu Klienta, jeżeli nowe funkcjonalności powodują konieczność zmiany zasad korzystania z Portalu Klienta określonych Regulaminem, przy czym wskazuje się, iż wprowadzenie innych dodatkowych funkcjonalności Portalu, w szczególności: (i) ułatwiających korzystanie z niego lub (ii) umożliwienie Klientowi dostępu do nowych funkcjonalności w zakresie Umów, nie wymaga zmiany Regulaminu.
b) konieczność dostosowania Regulaminu do obowiązujących przepisów prawa.
5. Jednocześnie Usługodawca z wyprzedzeniem przekaże informacje o zmianie Regulaminu w Portalu Klienta i umieści w Portalu nowy Regulamin. Powyższe nastąpi nie później niż 14 dni przed proponowaną datą wejścia zmian w życie.
6. Wobec proponowanych zmian Regulaminu Klient może zrezygnować z usług Portalu Klienta, zgodnie z ust. 11.
7. W dniu wejścia zmian Regulaminu w życie, w celu dalszego korzystania z Portalu Klient powinien zaakceptować proponowane zmiany. Brak akceptacji będzie oznaczał rezygnację z usług poprzez Portal, skuteczną wraz z dniem wejścia zmian Regulaminu w życie.
8. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
a. przerwy w dostępie do informacji zawartych w Portalu Klienta, które są spowodowane awarią lub wadliwym funkcjonowaniem systemów teleinformatycznych, w tym za działania i zaniechania dostawców oprogramowania, operatorów sieci telefonii komórkowych, dostawców Internetu, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności,
b. działania siły wyższej,
c. za szkody powstałe w związku z nieprzestrzeganiem postanowień Regulaminu,
d. udostępnienie Portalu osobom nieuprawnionym lub korzystanie z Portalu Klienta przez osoby trzecie.
9. W przypadku przerw w dostępności Portalu Klienta, Klient powinien się skontaktować z Biurem Obsługi Klienta na adres klient@corp.bnpparibas.com lub pod numerem telefonu (22) 829 97 67.
10. Korzystanie z Portalu Klienta jest bezpłatne.
11. Klient ma prawo do rezygnacji z korzystania z usług Portalu w każdym czasie bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów i bez konieczności podawania przyczyny. W tym celu Klient wysyła żądanie rezygnacji na adres wsparcietechniczne@corp.bnpparibas.com. Rezygnacja z usług świadczonych za pomocą Portalu jest skuteczna w terminie 10 dni od dnia otrzymania wniosku przez Usługodawcę.
VII. Zasady bezpieczeństwa
1. Każdy Użytkownik jest zobowiązany do zabezpieczenia danych służących do logowania do Portalu Klienta przed dostępem do nich osób trzecich.
2. Użytkownik ponosi wszelką odpowiedzialność za wszelkie skutki wynikające z korzystania z Portalu przez osoby nieuprawnione, które uzyskały dostęp do Portalu w wyniku naruszenia przez Użytkownika postanowień ust. 1
3. Użytkownik jest zobowiązany do wylogowania się z Portalu po zakończeniu korzystania z jego usług.
VIII. Dane osobowe.
1. Zasady przetwarzania danych w Portalu wraz ze wskazaniem praw przysługujących osobom których dane są przetwarzane, zamieszczone zostały w klauzulach informacyjnych, przekazanych przed pierwszym logowaniem do Portalu oraz na stronie internetowej https://leasingsolutions.bnpparibas.pl/daneosobowe/.
2. Administratorem danych osobowych są: (i) w odniesieniu do Umów zawartych z BNP Paribas Leasing Services sp. z o.o. - BNP Paribas Leasing Services sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Grzybowskiej 78, 00 – 844 Warszawa, zaś w odniesieniu do Umów zawartych z Bankiem - BNP Paribas Bank Polska Spółka Akcyjna, z siedzibą w Warszawie przy ul. Kasprzaka 2, 01-211 Warszawa.
IX. Pliki cookies.
1. Warunkiem prawidłowego działania Portalu jest zezwolenie na korzystanie przez Portal i zapisywanie plików cookies.
2. Użytkownik wyraża zgodę na wykorzystywanie, przechowywanie i dostęp do plików cookies poprzez wybranie odpowiedniej opcji na oknie typu pop-up. Użytkownik może nie wyrazić zgody na korzystanie z plików cookies lub cofnąć zgodę już wyrażoną poprzez wybranie odpowiednich ustawień w swojej przeglądarce.
3. Pliki cookies nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu lub oprogramowaniu zainstalowanym w urządzeniu Klienta.
4. Pliki cookies zapisują informacje o logowaniach, oraz usuwają informacje o Haśle po wylogowaniu z urządzenia Klienta.
5. Pliki cookies zapisują informacje, czy Użytkownik wyraził zgodę na stosowanie plików cookies.
6. Informacje o plikach cookie znajdują się w sekcji „LINKI – Polityka Prywatności” lub pod adresem: https://portalklienta.leasingsolutions.bnpparibas.pl/Authentication/FooterMessage?type=SECURITY_MESSAGE
X. Postanowienia końcowe.
1. W sprawach nieuregulowanych stosuje się przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną, kodeks cywilny oraz inne właściwe ustawy.
2. Wszelkie spory powstałe na gruncie realizacji Umowy podlegają jurysdykcji sądów polskich, a Sądem właściwym miejscowo dla rozstrzygnięcia będzie Sąd właściwy miejscowo i rzeczowo ustalony zgodnie z przepisami ustawy kodeks postępowania cywilnego.
3. Usługodawca ma prawo przenieść prawa i obowiązki wynikające z Regulaminu bez konieczności uzyskiwania uprzedniej zgody Klienta.
4. Prawa i obowiązki Klienta lub Użytkownika wynikające z korzystania z Portalu nie mogą być scedowane lub w inny sposób przeniesione na osoby trzecie bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy.
5. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej https://portalklienta.leasingsolutions.bnpparibas.pl/.
6. Postanowienia Regulaminu obowiązują od dnia 5 października 2023 roku.
7. Szczegółowy zakres zmian wprowadzonych w tym regulaminie znajduje się pod linkiem do dnia 5 października 2023 roku:
https://leasingsolutions.bnpparibas.pl/wp-content/uploads/sites/36/2023/09/Regulamin_04_09_2023_zmiany-w-tekscie.pdf